11.11.08

קוליק - קדדת

קוליק היא הפרעה שחיכה בתינוקות. הוא מוגדר כתבנית מצוקה או בכי שממשיך ליותר משלוש שעות ליותר משלושה ימים בשבועה במשך לפחות שלושה שבועות בתינוק שהוא אחרת ברי.

רוב התינוקות יגמלו מקוליק אחרי ארבעה חודשים. אבל התינוקות שלא משתחררים מקוליק אחרי ארבעה חודשים מגיעים למרפאת אוסטאופטיה. בין חמש עשרה לארבעים אחוז מתינוקות סובלות מקוליק – נתון מבולבלת כי הוא כל כך רחב אבל ארבעים אחוז הם המקרים קלים, חמש עשרה אחוז הם המקרים הקשים.

בכי, חוסר מנוחה, כאבים ופליטת גזים מאפיינת קוליק. בתינוקות, המערכת העיכול לא מפותחת וחסר בשלות ואוכל עובר בקצב מאוד איטי בהשוואה למבוגר. זה יכול לגרום להצטברות של מעיי גז ואנטיגני שגורמים לאי נוחות ולפעמים דלקת.

אחרי שהאוסטאופט מסיים את לרשום את הרקע רפואי האוסטאופט ממשיך לבצע את בדיקה האוסטאופטית. האוסטאופט בודק את התינוק לברר אם יש מתח ברקמות הרקות. יש תיאוריה אוסטאופטית שאומרת שלידה מסובכת יכולה לגרום לקוליק בתינוקות. תיאוריה אוסטאופטית אומרת שלחץ בגלגלות כתוצאה מהמעבר לתוך תעלת הלידה יכול לגרום לדחיסות של העצמות של הראש, במיוחד תעלת העצב התת-לשון וחור היוגולרי – כולם יושבים באזור החיבור גלגלות-צוואר. המערכת הנוירולוגית וקורמי המוח מאוד רגישים למתח. חשוב לאוסטאופט לזכור את העובדה המעניינת תופעת הקוליק מתחילה ברוב מקרים בין שבועת השני לרבעי, בדיוק בזמן שהתינוק מתחיל להרים את הראש ולהפעיל את שרירי הגלגלות-צוואר. אוסטאופטים מאמינים שהפרעת העצב-התועה, שיוצאת בין החיבור גלגלות-צוואר ונכנס למעיי, יכולה להוסיף לבעיית קוליק.

כמו בכל טיפול האוסטאופטי, האוסטאופט לא מטפל רק במקום של הבעיה אלא האוסטאופט מטפל גם במקומות רחוקים שיש להם קשר מכני. האוסטאופט בודק כל הגוף, האוסטאופט חייב להרגיש כל רקמות רקות כדי לאבחן עם עין אוסטאופטית מה הבעיה. המקומות שהאוסטאופט צריך לאבחן הם המעי, הצלעות והקשר שלהם לסרעפת, העמוד השדרה והעצבים שקשורים למעי. האוסטאופט גם צריך לבדוק את התינוק כדי לברר עם התינוק גם סובל מצרבת ואם זה גם משפיעה על האי-נוחות של הילד.

אין תגובות: